PMR 2009: Imtiaz Kuala Berang No.2 Terbaik Peringkat Kebangsaan


Alhamdulillah, syukur tak terhingga ke hadrat Ilahi, keputusan PMR 2009 yang diumumkan pada hari ini memahat sejarah yang amat bermakna bagi Sekolah Menengah Imtiaz Yayasan Terengganu Kuala Berang.

SM Imtiaz Yayasan Terengganu Kuala Berang mendapat tempat ke-3 secara keseluruhan peringkat negeri Terengganu dengan 37 orang calon mendapat 9A. Tempat pertama disandang oleh SM Imtiaz Yayasan Terengganu Besut dengan 33 orang calon berjaya mendapat 9A dan tempat kedua, Sekolah Menengah Integrasi Batu Rakit, Kuala Terengganu. SM Imtiaz Yayasan Terengganu Kuala Terengganu (Serada) mendapat tempat kelima dengan 46 orang calon mendapat 9A dan SM Imtiaz Yayasan Terengganu Dungun mendapat tempat ketujuh dengan 48 orang calon mendapat 9A. Manakala di peringkat nasional, SM Imtiaz Yayasan Terengganu Besut turut mendapat tempat pertama, diikuti SM Imtiaz Yayasan Terengganu Kuala Berang di tempat ke-2 bagi kategori sekolah agama.

Setinggi-tinggi tahniah buat semua calon PMR 2009 SM Imtiaz Yayasan Terengganu Kuala Berang yang telah berjaya mendapat keputusan yang cemerlang. Tidak lupa juga kepada para pendidik dan ibu bapa yang telah bertungkus-lumus membimbing, membantu dan mendidik para pelajar bagi melahirkan generasi soleh pintar ini.

Tidak lupa juga kepada rakan-rakan alumni, Himpunan Intelektual Imtiaz Kuala Berang (HIM) yang turut bersama mencurah bakti dan membimbing adik-adik melalui kem motivasi yang dianjurkan.

Insya-Allah, semoga kejayaan ini diberkati Allah. Bersamalah kita mengekalkan prestasi cemerlang ini.

Sekian, wassalam.


MOHD IZZU’DDIN ISMAIL
Presiden,
Himpunan Intelektual Imtiaz Kuala Berang (HIM)

One Response so far.

  1. Anonymous says:

    maaf,gnbo kt ats ni bkn gmbo calon pmr tp calon spm..sy hrp admin blh tuko..kalu x dop sy blh bg..tq.

Leave a Reply

Keluarga HIM